نقشه اتوکد بازار بزرگ تبریز

کیف و کفش احسان

فروش عمده و تکی کیف و کفش دخترانه و زنانه

:: ردیاب ارزان ماشین
:: جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مد روز ایرانی  و آدرس b00n.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 3704
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




نقشه اتوکد بازار بزرگ تبریز

 تاريخچه و مشخصات بنا :

بازسازي و مرمت مجموعه بازار تبريز ، به احتمال قوي همزمان با بناي باروي شهر به همت نجفقلي خان بيگلربيگي از سال 1194 هجري آغاز شد. بافت اصلي بازار تبريز از دو راسته سر پوشيده شمالي – جنوبي – شرقي و غربي تشكيل شده است.

عرض بازارها بين چهار تا پنج متر و بلندي سقف آنها پنج تا شش متر است كه در مقايسه با سقف بازارهاي نقاط گرمسيري ايران كوتاه تر است.

راسته هاي اصلي توسط راسته هاي فرعي به هم متصل شده اند و فضاهاي بين آنها سراها و كاروانسراها و تيمچه ها بنا شده است. تقاطع راسته ها را در سه راهيها و چهارراهيها (چهارسوقها) طاقهاي گنبدي پوشانده است. بزرگترين گنبد بازار، گنبد تيمچه امير و زيباترين قسمت آن تيمچه مظفريه است.

مهمترين ورودي بازار تبريز در حال حاضر در انتهاي شمالي خيابان فردوسي است. شبكه بازار تبريز بمثابه قلب شهر است و نقش عمده اي در بافت شهر دارد. اين بازار كه با مساحتي معادل يك كيلومتر مربع در سال 1354 شمسي در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است. بزرگترين اثر ثبتي كشور و وسيعترين مجموعه مسقف و بهم پيوسته جهان بشمار مي رود.

دانلود فایل اتوکد با حجم مگابایت 2.24

 

 





:: برچسب‌ها: دانلود, اتوکد, بازار, بزرگ, تبریز ,
نوشته شده توسط احسان در شنبه 2 خرداد 1394

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by b00n